Προσοχή! Η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με την χρήση των cookies, όπως αυτή περιγράφεται στους όρους χρήσης. OK

Product filters Product filters

Αδαμάκος Γιάννης

ΑΔΑΜΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Ο Γιάννης Αδαμάκος γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1952 στον Πύργο Ηλείας. Από το 1973 έως το 1978 σπούδασε στην ΑΣΚΤ, με δασκάλους τον Γ. Μαυροΐδη, τον Δ. Μυταρά και τον Π. Τέτση. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και την Τήνο.
Ο Γιάννης Αδαμάκος ζωγραφίζει με θεματικές ενότητες. Η πρώτη ενότητα έργων του ονομάζεται "Corpus" (Γκαλερί Νέες Μορφές). Η γυναικεία φιγούρα μεταμορφώνεται σε ανδρική, ανοίγει επάνω στο στέρνο και παίρνει τη στάση του Εσταυρωμένου (Νέες Μορφές). Ακολουθούν οι "Μάχες Κενταύρων και Λαπιθών"· από αλλεπάλληλα γραψίματα, σβησίματα ή σκισίματα του χαρτιού, τα πλευρά των Κενταύρων και των Λαπιθών γίνονται κλαδιά δένδρων. Από εκεί προκύπτει η θεματική ενότητα "Δένδρα" (Νέες Μορφές / Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης).
"Νύχτες από γραφίτη. Γραφίτης σε χαρτί". Το υλικό που χρησιμοποιεί κατ' αποκλειστικότητα ο Γιάννης Αδαμάκος σε μια περίοδο έξι-εφτά χρόνων.
Η συμμετοχή στα "Εφήμερα" της Μαρίας Μαραγκού ήταν ευκαιρία για να ζωγραφίσει, πάλι με χρώμα, 680 μικρά (14χ19 εκ.) ζωγραφικά έργα ("καρτ ποστάλ").

Ακολουθεί η ενότητα "Τοπία", χρωματικά πεδία μεγάλων διαστάσεων (Νέες Μορφές / Ζήνα Αθανασιάσου Art Gallery/ Πινακοθήκη Πιερίδη), που καταλήγουν να γίνουν μονοχρωματικά: μπλέ-πράσινα-κόκκινα.. Από τα τελευταία δραπετεύει μια κόκκινη φιγούρα: "Handle with Care" (Νέες Μορφές / Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού, Νέα Υόρκη). Αυτή η φιγούρα προσπαθεί κάπου να ενταχθεί. Τελικά βρίσκει το χώρο της μέσα στα ποιήματα της Emily Dickinson (Ζήνα Αθανασιάδου Art Gallery). Ο χώρος γίνεται κενό, διάστημα, απόσταση, σύμπαν. Είναι η τελευταία ενότητα με τίτλο The Space Between (Νέες Μορφές, Δεκέμβριος 2007).

Περιγραφή:

Από την ίδια σειρά έργων, δύο ανθρώπινες φιγούρες, τείνουν με κινήσεις σχηματικές να πλησιάσει η ,μία την άλλη. Τα μέλη τους βρίσκονται σε απόσταση, ενώ η κηλιδωτή χρήση του κόκκινου χρώματος αυξάνει την ένταση και την τραγικότητα στη σύνθεση. Το έργο, κινείται στα πλαίσια του παραμορφωτικού εξπρεσιονισμού, όπως και όλα της ίδιας σειράς που έχουν ως κεντρικό τους θέμα μια ανθρώπινη φιγούρα, που πάσχει, και το δηλώνει με εκστατικές κινήσεις. Το κόκκινο χρώμα λειτουργεί υπαινικτικά σαν αίμα και η αξιοποίησή του αυτή, αυξάνει την αίσθηση της έντασης και της τραγικότητας της ατμόσφαιρας.

Description:

From the same series of projects, two human figures,tend to move towards to each other.Their members are located within distance,while the use of spotted red increases the tension and the tragedy of this composition.

Σπουδές: Ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (1973-1978) ενώ έκανε ελεύθερες σπουδές στο Παρίσι (1979-1981).

Ατομικές εκθέσεις

• Νέες Μορφές (1978, 1983, 1990, 1992, 1996)

• Αίθουσα Τέχνης Ψυχικού (1988)

• Π.Κ.Δ. Πύργου (1991)

• Art Forum (Θεσσαλονίκη 1992)

• Επίκεντρο (Πάτρα 1993)

Έχει πάρει μέρος σε έντεκα ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στο Βερολίνο, στη Δανία κ.ά. Το 2002 πραγματοποιήθηκε αναδρομική του έκθεση στη Νέα Υόρκη (Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού).

Ομαδικές εκθέσεις:

• Αμερικάνικο Κολέγιο (3 νέοι Έλληνες εξπρεσιονιστές 1984)
• ΕΠΜΑΣ (Μνήμες-Αναπλάσεις-Αναζητήσεις 1985)
• Πινακοθήκη Πιερίδη (Νεώτερες Αναζητήσεις 1985)
• Δημοτική Πινακοθήκη Αθηνών (Αναφορά στον Μπουζιάνη 1986)
• Λευκωσία Πύλη Αμμόχωστου (1986)
• Δημοτική Πινακοθήκη Αθηνών (Συναντήσεις Επισημάνσεις Αντιπαραθέσεις 1987)
• Πανελλήνια (1987)
• Νέες Μορφές (Έξι Γραφές 1989)
• Kunsthalle Βερολίνο (1991)
• Νέες Μορφές (Η Απώλεια της Μορφής 1994)
• Riparte Ρώμη (1995)

He was born in Pyrgos (Ilia) in 1952. He studied at the Athens School of Fine Arts (1973-78), under D. Mytaras, Y. Mavroidis and P. Tetsis. He went to Paris for independent studies (1978-81), where he was familiarized with the trends of contemporary art and the great classical works of the past.

Since his first solo exhibition in Athens (Nees Morfes gallery, 1978), and especially after 1980, his work is showcased in successive thematic sections, focused on man and nature. The solitary figure of male or female bodies is constantly transformed into Centaurs, evolve into Trees and affirm their incorporation into the space/landscape through a violent expressionistic style, with recurring drawing and colour interventions on the works' surface. Each choice of the artist (small or large sizes, dark or bright tones, colour or monochrome, mixed media, uniform or fragmentary compositions, etc.), highlight each section as a different phase of the evolving relationship between figure and landscape, seeking to achieve balance. It is all about a constant artistic search with existential connotations, where painting sometimes meets the intellectual process of poetry (1454 Emily Dickinson, 2005).

He has taught drawing and painting in the Chalkis Art Workshop and the Vakalo College of Art & Design. Over the past few years, he has acquired a studio in Tinos (Cyclades).

His work has been presented in numerous solo and group exhibitions in Greece and other european countries, as well as in New York (Hellenic Foundation for Culture, 2002).